TEAMET
 

Trilo Interactive AB startades 2014 med visionen att kombinera gamification, forskning och pedagogik i en modern samtid. Trilos resa började med att vi i 3 år ha arbetade med läs- och skrivappar för barn i lågstadieålder. Med över 500 000 nedladdningar världen över insåg vi hur stor påverkansgrad vi kan ha om vi satsar på rätt saker. 2015 vann vi ett innovationspris hos Post- och Telestyrelsen. Frågan var: Hur kan vi få fler barn och ungdomar att röra på sig med hjälp av digital teknik? Det var då Active Quiz-idén grundlades. 2017 släpptes första versionen och idag har vi kunnat registrera över 8 800 mils rörelse genom vår tjänst och våra kunder.

Linus Lundberg
Kundansvarig

Linus främsta drivkraft är innovativa lösningar och att se att världen förbättras genom dessa.Som en av Trilo Interactive's grundare (2014)  strävar han efter att förenkla och förbättra den digitala utbildningsbranschen. Efter åtskilliga besök i Svenska klassrum insåg jag hur stillasittande den är. Active Quiz föddes ur idén att skapa rolig vardagsrörelse för dagens och framtidens moderna utbildningstillfällen.

Roger Karlsson
Investor och Affärsutvecklare

Roger fick upp ögonen för Trilo Interactive och produkten Active Quiz 2017, varpå han gick in som investerade. Roger har ett öppet sinne för framtiden och framhäver ofta personlig närvaro och relationer som en viktig faktor till framgång - även i den digitala världen. En pratstund med Roger, och du kommer säkert ha nya erfarenheter att bevara i din ryggsäck.

Erik Kylén
Produktansvarig

Erik skulle nog kunna heta UX-design i mellannamn, om det godkändes. Han drivs av att förbättra användargränssnitt och användarupplevelser. Som en duktig 3D-animatör och grafiker har han tagit flera spännande produkter till marknaden. En sann entreprenör som brinner för att se produkter utnyttja sin yttersta potential.

  • Facebook Basic Black
  • Black Instagram Icon

© 2020 BY TRILO INTERACTIVE AB