TEAMET
 

Allt startade egentligen redan 2014 när bolaget hette Trilo Interactive. Visionen var då att kombinera gamification, forskning och pedagogik som grund för att ta fram digitala produkter i en modern samtid. Det första steget var att bolaget skapade läs- och skrivappar för barn 4-8 år. Med över 500 000 nedladdningar världen över och många glada barn (och stolta föräldrar) senare insåg vi hur stor påverkansgrad vi kan ha om vi satsar på rätt värden för den digitala framtiden. 2015 tog vi emot ett innovationspris hos Post- och Telestyrelsen. Frågan var: Hur kan vi få fler barn och ungdomar att röra på sig med hjälp av digital teknik? Det var då Active Quiz-idén grundlades på riktigt. 2017 släpptes första BETA-versionen. Mellan 2017-2022 har fokus legat på att skapa en stabil kundbas i kommuner, skolor och företag. 

I November 2022 släpptes ActiveQuiz - For Fun Walks som för teamet anses vara den första ordentliga produkten där idén fått vingar på riktigt. 

linusactivequiz_edited.jpg

Linus Lundberg
Grundare och Kundansvarig 
linus.lundberg@activequiz.com

När Linus inte pratar med kunder eller arrangerar kundevenemang gillar han att springa. Bibeln i bokyllan är självfallet Hjärnstark av Anders Hansen.
Linus främsta drivkraft är innovativa lösningar och att se att världen förbättras genom dessa. 
Som en av ActiveQuiz grundare strävar han efter att addera mer rörelse till den digitala utbildningsbranschen.

Skärmavbild 2022-11-22 kl. 10.38.48.png

Andreas Malmqvist
Tekniskt Ansvarig
andreas.malmqvist@activequiz.com

Andreas är tekniskt ansvarig för ActiveQuiz. Förutom att ha kodat apparna för Google Play/AppStore sköter han hela Webbinterfacet och uppdateringar löpande. Andreas är tvåbarnspappa som har stor kärlek till sin familj och till teamarbete. Kuriosa om Andreas är att han gått ifrån att vara en Android-älskare till att bli en Mac-älskare på kort tid. Hur länge håller det i sig? 

629a18747df90_edited.jpg

Rickard Olsson
Ambassadör

Rickard har under 10 år varit programledare för frågesportsprogrammet "Vem Vet Mest" och "Bingolotto". Ihop med att han åkt Vasaloppet 10 gånger och programlett rörelseprogrammet "Wild Kids" så är han en perfekt ambassadör för ActiveQuiz. Rickard brinner för två saker som inte hade kunnat lira bättre för rollen: Folkbildning och Folkhälsa. Vi är glada och stolta över att Rickard är med oss.